Ana içeriğe geç
Tüm KoleksiyonlarFarmazon'da Satış
Farmazon'da Nasıl Satış Yapabilirim?
Farmazon'da Nasıl Satış Yapabilirim?

Ek gelir elde etmek ve karlılığınızı arttırmak için ipuçlarını ve satıcı kurallarını burada bulabilirsiniz.

Sarper Dilek avatar
Yazar: Sarper Dilek
Bir yıldan uzun süre önce güncellendi

Nasıl satış yapabilirim?
Farmazon'da satış yapmak için herhangi bir ücret ödenmez, üyelerimiz ilan listeledikten sonra hemen satış yapmaya başlayabilir. Alıcı eczacılarımız ürünleri kredi kartıyla satın alır ve kargoyla teslimat sonrasında verdikleri onayla birlikte, ücret satıcının hesabına aktarılır. Tüm siparişler için fatura zorunludur. Satıcılarımız, Üyelik Sözleşmesi’nde de belirtildiği üzere, listeledikleri ürünün niteliğinden sorumludur.

Hangi ürünleri satabilirim?
Eczanelerde satılan tüm ilaç dışı ürünlerin satışı serbest olmakla birlikte, reçete ile satılan her tür ilacın satışı yasaktır. Detaylı listesi "Yasaklı Ürünler" sayfasında bulabilirsiniz. Yasaklı bir ürünün satışı halinde ilan derhal silinecek ve ilan sahibi uyarılacaktır. İhlalin tekrarı halinde, Farmazon ilan sahibinin üyeliğini sonlandırma hakkını saklı tutar. 

Mevzuatta, internet sitemizde veya taşıma işini yapacak olan kargo şirketinin belirleyebileceği “taşınması yasak olan ürünler” listesinde yer alan ürünlerin üyemiz tarafından satılıp gönderilmesi halinde, bundan doğabilecek her türlü sözleşmesel, hukuki ve cezai sorumluluk için Üye’ye rücu etme hakkımız mevcuttur.

Ürün listelerken nelere dikkat etmem gerekir?
Farmazon'da yer alan ürün bilgileri ile eklenen ilanın tutarlı olmasından satıcı sorumludur. Farmazon ilan içeriği, miat, fiyat, vb. hiçbir durumdan sorumlu değildir. 

Hasarlı kargoların iadesinin satıcı tarafından kabul edilmemesi halinde resmi mercilerce tahakkuk ettirilecek idari para cezaları, sözleşmesel, hukuki ve cezai sorumluluk için Üye’ye rücu etme hakkımız mevcuttur.

Farmazon ödemelerden komisyon alıyor mu?
Evet. Güvenli ödeme hizmeti sağlayan aracı şirketin maliyetleri, ilgili vergiler ve Farmazon'un varlığını devam ettirebilmesi için alması minimum oranda komisyon almaktadır.  

Farmazon'da gelen ödemelerim güvende mi?
Kesinlikle. Tüm ödemeleriniz Farmazon ödeme sisteminin %100 güvencesi altında gerçekleşir. Farmazon Güvenli Ödeme Sistemi ile ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Ödemeler ne zaman hesabıma aktarılır?
Ödeme tutarı, alıcı eczacımızın ürünlerin eline güvenli bir şekilde ulaştığını onayladığı ve teslim sürecine bir itirazı olmadığı takdirde, ödeme tarihinden 15 gün sonra hesabınıza otomatik olarak aktarılır. Bu hesaba tatil günleri dahil değildir.

Alıcı eczacımız, olası bir gecikme sebebiyle kargoyu bir haftadan uzun bir sürede teslim aldığını belirtirse, ödeme tutarı satıcıya bu onaydan bir gün sonra aktarılır. 

Sattıklarım sayfası üzerinden tamamlanan siparişlerinizi görebilir, Hesap Hareketleri bölümünden ve Farmazon’dan gönderilen e-postalarla ödemelerin hesabınıza ne zaman aktarıldığını takip edebilirsiniz.

Fatura kesmek zorunda mıyım?
Evet. Farmazon'da tüm satışlar için fatura kesmek ve siparişle birlikte göndermek zorunludur. E-fatura mükellefi olsanız dahi, faturanın çıktısını sipariş paketine eklemeyi unutmayın. Fatura ihmallerinin profilinize olumsuz yansıdığını ve satış yetkilerinizi kaybetmenize kadar varan yaptırımlara sebep olduğunu hatırlatırız. Her ne kadar yasal olarak açık/kapalı fatura diye bir uygulama bulunmasa da piyasada kabul görmüş uygulama gereğince faturaları kapalı, yani kaşeyi alt kısma basarak gönderebilirsiniz.

Siparişimdeki ürün, stokumda kalmamış. Ne yapmalıyım?
Gelen siparişteki ürünlerin tamamını gönderemeyecekseniz, ilgili ürünün adedini düşürerek siparişi güncelleyebilirsiniz. Bu durumda güncellenen sipariş yeniden alıcı eczacımızın onayına gönderilecektir. Alıcı eczacımız güncellenen siparişi onayladığı takdirde ürünleri kargoya verebilirsiniz.

Eğer elinizde hiç stok kalmadıysa siparişi iptal edebilirsiniz. Bu durumda Farmazon Puanı'nızın olumsuz bir şekilde etkileneceğini unutmayın.

Alıcı eczacı eksik ürün teslim aldığını söylüyor, ama ürünleri eksiksiz gönderdiğime eminim. Ne yapmalıyım?
Alıcı eczacımız eksik ürün teslim aldığını Farmazon'a iletirse, ilk olarak satıcıdan ürünleri paketlerken tuttuğu kamera kaydı istenir. Eğer kamera kaydı yoksa, satıcı eksik ürün gönderdiğini ve sorunu en kısa zamanda çözeceğini kabul etmiş sayılır. Alıcı eczacımız, eğer isterse, süreci netleştirmek için kendi kaydını paylaşabilir. Farmazon, eksik ürün alıcı eczacımıza ulaştırılana kadar para aktarımınızı onaylamaz / durdurur.

Nasıl daha fazla satış yapabilirim?

  • İlanlarınızda çeşitliliği artırın; alıcı eczacılarımız genellikle çeşitli ürünleri birlikte satın almak istiyorlar.

  • Kategori sayfalarından çok satan ürünlere göz atabilirsiniz.

  • İlanlarınıza fotoğraf eklemeye özen gösterin; fotoğrafı bulunmayan ilanların daha az satıldığını birçok kez gözlemleme fırsatımız oldu.

  • Ücretsiz kargo kampanyası belirleyin; bu tutar ne kadar düşük olursa alım yapan eczacılarımız için o kadar ilgi çekici oluyor.

  • Listenizde bulunan ilanlardan en azından birinde en uygun fiyatı yakalamayı hedefleyin.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?