(Alıcı olarak yaşadığınız kargo problemleri için sipariş sonrası destek makalesine göz atabilirsiniz.)

Kargo ücreti nasıl hesaplanır?

Farmazon siparişlerinizde, kargo ücreti alıcı tarafından platform üzerinde veya satıcı tarafından ödenebilir. Sepet ortalamanızı artırmak ve daha çok satış yapmak için,

  • Bedava kargo 
  • 350 TL üzeri bedava kargo 
  • 500 TL üzeri bedava kargo 
  • 700 TL üzeri bedava kargo 
  • 1000 TL üzeri bedava kargo 

seçeneklerinden birini seçebilirsiniz. Söz konusu tutarların üzerinde kalan siparişlerin kargo ücreti satıcı tarafından ödenecektir. Kargo kampanyanızı Ayarlarım - > Satış Ayarlarım sayfasından seçebilirsiniz. 

14.00’ten önce verilen siparişler aynı gün içinde kargoya teslim edilmelidir. 14.00’ten sonra verilen siparişlerse en geç bir sonraki iş gününde kargoya teslim edilmelidir. Kargoya teslim süresinin Farmazon puanınız için büyük önem taşıdığını hatırlatırız.

Farmazon siparişlerini nasıl gönderebilirim? Kargo anlaşmalarından nasıl yararlanabilirim?

Mevcut süreçte Yurtiçi Kargo ve Aras Kargo ile tam entegrasyonlu ve indirimli gönderim yapabilirsiniz. Bunlar dışındaki firmalarla yapacağınız gönderimlerde kendi anlaşmalarınızdan yararlanabilirsiniz. Entegrasyonlu Farmazon siparişlerinizi göndermeden önce, siparişiniz "Kargolamanız Gerekenler" durumuna geçmelidir. Daha sonra "Kargo çıktısı oluştur" butonuyla çıkaracağınız barkodu paketinizle birlikte kargo firmasına iletebilirsiniz. "Farmazon Öder" durumundaki siparişlerinizin sadece barkodla birlikte gönderilebileceğini hatırlatırız.

Ürünleri kargoya verirken nelere dikkat etmeliyim?

Ürünler koruyucu özellik taşıyan havalı plastiklere tek tek sarılmalı, buna ek olarak akma ihtimali olan sıvı ürünler teker teker buzdolabı poşetlerine koyulmalıdır. Böylece taşınma esnasında hasar gören ürünlerin diğer paketlere zarar vermesine engel olabilirsiniz.

Özenle sarılıp paketlenen ürünler, uygun bir kutuya yerleştirildikten sonra darbelere karşı önlem almak için, kutuda boşluk kalmayacak ve paket içerisinde hareket etmeyecek şekilde dolgu malzemeleriyle (sünger, köpük, karton, kâğıt vb.) desteklenmelidir.

Mağduriyet oluşmaması için paketleme kurallarına uymanızı, faturayı da kargo paketine koymayı unutmamanızı rica ederiz.

Uygun paketlendikleri takdirde sıvı ürünler için Farmazon Sigortası geçerlidir. Detaylı bilgiyi ilgili sayfada bulabilirsiniz.

İade almama seçeneğim var mı?  
Resmi e-ticaret mevzuatı gereği, ürünleri iade almama şartı koyamazsınız. Alıcı ödemeyi onaylamadan önce ürünleri iade edebilir. Ödeme satıcıya aktarıldıktan sonra iade kabul edilmez.

İade geldiğinde nelere dikkat etmeliyim?  
İadeyi teslim aldığınız anda, kargo görevlisinin yanında paketin dışında bir hasar olup olmadığını kontrol etmeli ve herhangi bir hasar varsa kargo görevlisine buna ilişkin tutanak tutturmalısınız. Böyle bir durumda, Farmazon’u mutlaka bilgilendirmelisiniz. Kargo görevlileri hasarlı kargolar için zabıt tutmakla yükümlüdür. 

Kargoya faturayı eklemeyi unuttum, ne yapmalıyım?
Fatura göndermeyi unuttuysanız, siparişlerden sonra ayrı bir kargo ile gönderebilirsiniz. Farmazon üzerinden alıcıya mesaj göndererek bilgi verdikten sonra, canlı destek ekibimizle iletişime geçerek yardım alabilirsiniz. Sonradan gönderilen faturaların kargo ücretleri satıcılara aittir.

Aradığınız yanıtı buldunuz mu?