Sitemiz üyeleri tüketici olmadıklarından, yaptıkları alımlarda sebep göstermeksizin cayma hakları yoktur. Ancak, Türk Borçlar Kanunu kapsamında satılan üründe/malda bulunan hasar/ayıp/vb. olması durumunda satıcının ayıptan sorumluluğuna ilişkin kurallar kapsamında iade hakları vardır. Bu durumlarda, gerekçe göstererek iadenin yapılması gerekmektedir. Alıcı’nın hukuki ve cezai sorumlulukları bakidir. 

Bu kapsamda Satıcı, Alıcı’ya karşı herhangi bir surette bildirdiği niteliklerin satılanda bulunmaması sebebiyle sorumlu olduğu gibi, nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan, kullanım amacı bakımından değerini ve alıcının ondan beklediği faydaları ortadan kaldıran veya önemli ölçüde azaltan maddi, hukuki ya da ekonomik ayıpların bulunmasından da sorumlu olur. 

Ürünleri bu kapsamda iade etmeniz durumunda, tarafınızdan zaten ödenmiş olan satın alma bedeli size iade edilecek ancak ilk satın almanız ile ilgili teslimat masrafları iade edilmeyecektir. Benzer bir şekilde, nakliye riski ve iade masrafları da size aittir.

Her ürünü teslim aldığınız şekliyle teslim etmek durumunda olduğunuzu lütfen unutmayınız. Marka etiketleri, sertifikalar, çıkartmalar, özel paketlemeler, barkodlar, vb. üzerlerinde her ne var ise ürün iadesi yapılırken onlarla birlikte iade edilmelidir. 

Alıcı, ürünlerin durumunu makul sürede imkan bulur bulmaz incelemeli ve eğer ürünler ayıplıysa bunları derhal Satıcı’ya bildirmelidir. Ancak gizli ayıpların mevcut olması halinde söz konusu gizli ayıbın ortaya çıkmasından sonra derhal Satıcı’ya bu bildirimi yapmalıdır. Alıcı, bu inceleme ve bildirim yükümlüklerine uyması halinde aşağıdaki hakları kullanabilir. Bu iade hakkında Alıcının Seçimlik Hakları mevcuttur. Alıcı; 

  • Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönebilir. Bu halde para iadesi yapılırken başta yapılmış olan kargo masrafları tarafınıza iade edilmeyecektir.
  • İmkân varsa satılanın ayıpsız bir benzeriyle değiştirilmesini isteyebilecektir.
  • İade edilecek ürünler için canlı destek bölümü üzerinden Farmazon müşteri destek ekibiyle iletişim kurulmalı. İade edilecek ürünler iade faturasıyla birlikte Farmazon'un vereceği kargo koduyla gönderilmelidir. Aksi halde kargo sırasında kaybolma ve benzeri sorunlardan alıcı sorumlu olacaktır.

Satıcının yanlış ürün yollama durumunda da Alıcı, cayma hakkı kapsamı dışında olan işbu iade hakkından yararlanabilir. Bu durumlarda ise iade kargo ücretini Satıcı ödeyecektir. Alıcı’nın iade edeceği malı Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.

İptal Koşulları

Bu durum Alıcı’nın ürün/hizmeti henüz satın almış olduğu ancak Satıcı tarafından siparişin onaylanmadığı durumda siparişi iptal edebilir. Bu hallerde Alıcı, Profilim’den Sipariş Detay sayfasına giderek, “siparişi iptal et” butonuna basar ve bu şekilde siparişi iptal edebilir ve yapılan ödeme 5 iş günü içerisinde hesabına iade edilir. 

Aradığınız yanıtı buldunuz mu?