Ana içeriğe geç
Farmazon Puan Hesabı

Satıcı puanlarının nasıl hesaplandığını bu belgede bulabilirsiniz.

Sarper Dilek avatar
Yazar: Sarper Dilek
Bu hafta güncellendi

Farmazon'da satış yapan üyelerimizin puanları, alıcıların yaşayacağı deneyimi iyileştirmek adına tamamen nesnel olarak ve göstergeler üzerinden hesaplanır. Son 30 günde alınan siparişlerden aşağıda detaylandırılan ceza puanları çıkartılır, toplam sipariş üzerinden bir oran hesaplanır ve ortaya 10 üzerinden değerlendirilen Farmazon Puanı çıkar:

Farmazon Puanı = (Sipariş Sayısı - Ceza Puanları) x 10 / Sipariş Sayısı

Hangi durumlarda puanınız kırılır?

  • Siparişiniz alıcıya hasarlı olarak ulaştığında (0,5 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya farklı veya eksik ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya miadı yanlış ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya standart dışı (ÜTS bildirimi yapılmamış ürünler bu kapsama girer) ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Kargo çıktılarının veya siparişlerin karışması nedeniyle alıcıya bir başka alıcının paketini gönderdiğinizde (1 Puan)

  • Siparişinizle birlikte fatura veya e-fatura göndermediğinizde (1 Puan)

  • Hatalı fatura gönderdiğinizde (1 Puan)

  • Siparişi iptal ettiğinizde (2 Puan)

  • Siparişi onay sonrası iptal ettiğinizde (0,5 Puan) iptal cezasına ek puanınız kırılır.

Önemli notlar

  • Yukarıda işlemlerin biri diğerini geçersiz kılmaz. Çeşitli sebeplerle sipariş onayınızı geri aldıktan sonra siparişinizi iptal ederseniz, kullanıcı deneyimi üst üste olumsuz olarak etkilendiği için iki defa puan kaybedersiniz. Örneğin, onayladığınız siparişi iptal etmek istediğinizi farz edelim. Önce zorunlu olarak onay geri alma işlemi uygulanır (1 puan), daha sonra siparişiniz iptal olur (2 puan). Sonunda bu işlem size toplam 3 puan kaybettirir.

  • Aynı sipariş için birden fazla türde ceza puanı kırılabilir. Örneğin hem hasarlı (0,5 puan) hem eksik ürün (1 puan) gönderildiyse toplam 1,5 ceza puanı kırılır.

  • Ceza puanları, satış yapan üyelerimizin yukarıda belirtilen hataları sonucu hesaplarına tanımlanır. Alıcı eczacılarımız veya Müşteri Hizmetleri ekibimiz bireysel olarak puanlara müdahale edemez.

  • Son 30 günde 10 ya da daha az sipariş alan bir satıcının puanı hesaplanmaz, "Puansız" olarak belirtilir. Puansız kullanıcılar, ilan sayfasında "—" ile gösterilir.

  • Aşağıda listelenen sorunlu ürün çeşitlerinin tümü standart dışı ürün kategorisine dahildir. İlan açıklamasına yazılan notların sipariş aşamasında hiçbir geçerliliği yoktur. Bu ürünleri teslim alan alıcı eczacıların koşulsuz iade hakkı vardır.

    • Orijinal olmayan ürün

    • Bozuk ürün

    • Bandrolsüz ürün

    • ÜTS bildirimi yapılmadan gönderilen ürün

    • Jelatini / etiketi sökülmüş ürün

    • Kalitesi sorunlu ürün

    • İlan kartında belirtilmeden kofreden ayrılmış ürün

Örnek

Son 30 günde 100 sipariş alan bir satıcı,

2 miadı yanlış ürün içeren gönderim (2 x 1 = 2 ceza puanı)

3 hasarlı ürün içeren gönderim (3 x 0,5 = 1,5 ceza puanı)

1 adet değişikliği (0,5 ceza puanı)

4 yanlış adrese gönderim (4 x 1 = 4 ceza puanı),

yaptığında, toplam 8 ceza puanı alır.

Farmazon Puanı ise  ( 100 - 8 ) x 10 / 100 = 9.2 Puan olarak hesaplanır. 

Farmazon puan dağılımı aşağıdaki gibidir. Puan sistemiyle ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bu sayfaya göz atabilirsiniz.

FARMAZON ALICI / SATICI KURALLARI

İHLAL

İHLAL AÇIKLAMASI

YAPTIRIM

Platformun kötüye kullanılması

Ticari faaliyetlerde platformun kötüye kullanıldığı izlenimini yaratan tüm şüpheli işlemler, bu maddenin kapsamına girer.

  • İlk ihlalden itibaren satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Satıcının sorunlu bir üslup kullanması

Satıcının Farmazon üyelerine veya Farmazon çalışanlarına sergilediği etik olmayan ve saygı çerçevesinin dışına çıkan tutumları, bu maddenin kapsamına girer.

  • İlk ihlalde satıcıya uyarı verilir.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 3 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı 7 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Satıcının ulaşılabilir olmaması

Farmazon'la paylaştığı iletişim numaralarından satıcıya ulaşılamadığı durumdur.

  • Satıcı tüm kanallardan arandığı halde kendisine ulaşılamıyorsa, kendisi Farmazon'a ulaşana kadar hesabı askıya alınır.

  • Aynı durumun dört kez tekrarlanması halinde, satıcının hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Orijinal olmayan

ürün satışı

Farmazon'da orijinal olmayan ürün satılamaz. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır.

  • Fatura silsilesi kontrolleri ve görsel kanıtların değerlendirilmesi sonrasında orijinal olmayan ürün satışı yapılmasının tespiti halinde, satıcının hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Düşük puanlı olma durumu

Satıcı puanı 7'nin altındaysa "düşük puan" statüsüne girer.

  • Puanı 7'den düşük olan satıcıya ilk ihlalde uyarı verilir.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 7 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı 15 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde, ortada geçerli bir sebep yoksa satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Usulsüz kargo kullanımı

Farmazon kargo anlaşmasının platform dışı kullanımı ve farklı desi bilgileri üzerinden kargo işlemi yapılması durumudur.

  • İlk ihlalde satıcıya uyarı verilir.

  • İhlalin tekrarlanması halinde satıcının hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Yasaklı ürün satışı

Hem mevzuatta hem de üyelik sözleşmesinde belirtilmiş olan yasaklı ürün listesine aykırı ürünlerin listelenmesi durumudur.

  • İlk ihlalde satıcı hesabı 3 gün süreyle satışa kapatılır.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 5 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı 15 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Yüksek oranda sipariş reddi

Satışa açılmış her ürün, sipariş veren kullanıcıya gönderilmek zorundadır. Sipariş retleri ilgili Farmazon ekibi tarafından denetlenir. "Yüksek oran" tanımı ekibin tasarrufundadır.

  • İlk ihlalde satıcı hesabı 3 gün süreyle satışa kapatılır.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 5 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Faturasız ürün gönderimi

Mevzuat gereği her ürün için fatura gönderilmesi zorunludur. Farmazon'da faturasız ürün satılamaz. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır.

  • İlk ihlalde satıcı hesabı 3 gün süreyle satışa kapatılır.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 7 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı 15 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Haciz ihbarnamesi

Cari hesap alacaklarına ilişkin olarak satıcıya üçüncü şahıs haciz ihbarnamesi tebliğ edilmesi durumudur.

  • Borçların tamamının kapatılmasından sonra, resmi belge gelene kadar satıcının hesabı satışa kapatılır.

Alıcı sorularına yanıt verilmemesi

Alıcı eczacıların sorularına en kısa zamanda yanıt verilmelidir. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır.

  • İlk ihlalde satıcıya uyarı verilir.

  • İkinci ihlalde satıcı hesabı 3 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde satıcı hesabı 7 gün süreyle satışa kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde satıcı hesabı süresiz olarak satışa kapatılır.

Alıcının sorunlu süreçlerde uyumsuz davranması

Sorunlu sipariş süreçlerinde alıcılar iade-değişim için yanlış ürünleri geri göndermeli, gerekliyse iade faturası kesmelidir.

  • İlk ihlalde alıcıya uyarı verilir.

  • İkinci ihlalde alıcı hesabı
    3 gün süreyle kapatılır.

  • Üçüncü ihlalde alıcı hesabı
    7 gün süreyle kapatılır.

  • Dördüncü ihlalde alıcı hesabı süresiz olarak kapatılır.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?