Farmazon Puan Hesabı

Satıcı puanlarının nasıl hesaplandığını bu belgede bulabilirsiniz.

Selin Gürel avatar
Yazar: Selin Gürel
Bir haftadan uzun bir süre önce güncellendi

Farmazon'da satış yapan üyelerimizin puanları, alıcıların yaşayacağı deneyimi iyileştirmek adına tamamen nesnel olarak ve göstergeler üzerinden hesaplanır. Son 30 günde alınan siparişlerden aşağıda detaylandırılan ceza puanları çıkartılır, toplam sipariş üzerinden bir oran hesaplanır ve ortaya 10 üzerinden değerlendirilen Farmazon Puanı çıkar:

Farmazon Puanı = ( Alınan Sipariş - Ceza Puanları ) x 10 / Alınan Sipariş

Hangi durumlarda puanınız kırılır?

  • Siparişi onayladıktan sonra onay geri alma talebi ile işlem yapıldığında (1 Puan)

  • Adet güncellediğinizde (0,5 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya hasarlı olarak ulaştığında (0,5 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya farklı veya eksik ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya miadı yanlış ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Siparişiniz alıcıya standart dışı (ÜTS bildirimi yapılmamış ürünler bu kapsama girer) ürünle ulaştığında (1 Puan)

  • Kargo çıktılarının veya siparişlerin karışması nedeniyle alıcıya bir başka alıcının paketini gönderdiğinizde (1 Puan)

  • Siparişinizle birlikte fatura veya e-fatura göndermediğinizde (1 Puan)

  • Hatalı fatura gönderdiğinizde (1 Puan)

  • Siparişi iptal ettiğinizde (2 Puan)

Önemli notlar

  • Yukarıda işlemlerin biri diğerini geçersiz kılmaz. Çeşitli sebeplerle sipariş onayınızı geri aldıktan sonra siparişinizi iptal ederseniz, kullanıcı deneyimi üst üste olumsuz olarak etkilendiği için iki defa puan kaybedersiniz. Örneğin, onayladığınız siparişi iptal etmek istediğinizi farz edelim. Önce zorunlu olarak onay geri alma işlemi uygulanır (1 puan), daha sonra siparişiniz iptal olur (2 puan). Sonunda bu işlem size toplam 3 puan kaybettirir.

  • Aynı sipariş için birden fazla türde ceza puanı kırılabilir. Örneğin hem hasarlı (0,5 puan) hem eksik ürün (1 puan) gönderildiyse toplam 1,5 ceza puanı kırılır.

  • Ceza puanları, satış yapan üyelerimizin yukarıda belirtilen hataları sonucu hesaplarına tanımlanır. Alıcı eczacılarımız veya Müşteri Hizmetleri ekibimiz bireysel olarak puanlara müdahale edemez.

  • Son 30 günde 10 ya da daha az sipariş alan bir satıcının puanı hesaplanmaz, "Puansız" olarak belirtilir. Puansız kullanıcılar, ilan sayfasında "—" ile gösterilir.

  • Aşağıda listelenen sorunlu ürün çeşitlerinin tümü standart dışı ürün kategorisine dahildir. İlan açıklamasına yazılan notların sipariş aşamasında hiçbir geçerliliği yoktur. Bu ürünleri teslim alan alıcı eczacıların koşulsuz iade hakkı vardır.

    • Orijinal olmayan ürün

    • Bozuk ürün

    • Bandrolsüz ürün

    • ÜTS bildirimi yapılmadan gönderilen ürün

    • Jelatini / etiketi sökülmüş ürün

    • Kalitesi sorunlu ürün

    • İlan kartında belirtilmeden kofreden ayrılmış ürün

Örnek

Son 30 günde 100 sipariş alan bir satıcı,

2 miadı yanlış ürün içeren gönderim (2 x 1 = 2 ceza puanı)

3 hasarlı ürün içeren gönderim (3 x 0,5 = 1,5 ceza puanı)

1 adet değişikliği (0,5 ceza puanı)

4 yanlış adrese gönderim (4 x 1 = 4 ceza puanı),

yaptığında, toplam 8 ceza puanı alır.

Farmazon Puanı ise  ( 100 - 8 ) x 10 / 100 = 9.2 Puan olarak hesaplanır. 

Farmazon puan dağılımı aşağıdaki gibidir. Puan sistemiyle ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bu sayfaya göz atabilirsiniz.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?