Farmazon Puanı, satıcı hizmet kalitesini 0-10 arasında derecelendiren tarafsız bir ölçüm sistemidir.
Nasıl Hesaplanır?
Puanlar, son 60 günün sipariş verileri kullanılarak aşağıdaki formül ile hesaplanır:
Önemli Bilgiler
Puanınız son 60 gündeki siparişlerinize bakılarak hesaplanır ve her Pazartesi güncellenir.
Son siparişlerinizin puanınıza etkisi, geçmişteki siparişlerden daha fazladır.
Aynı sipariş için birden fazla türde ceza puanı kırılabilir. Örneğin hem hasarlı (2 puan) hem eksik ürün (2 puan) gönderildiyse toplam 4 ceza puanı kırılır.
Ceza Puanları Nedir? Hangi durumlarda puanınız kırılır?
Alıcıların deneyimini olumsuz etkileyen her durum ceza puanına neden olabilir, ancak bu puanlar farklılık gösterir. Detaylı liste aşağıdadır.
Ceza Puanları
Geciken Sipariş | 0.5 Ceza Puanı |
Sipariş İptali | 4 Ceza Puanı |
Onay Sonrası Sipariş İptali | 5 Ceza Puanı |
Eksik/Hatalı Fatura | 2 Ceza Puanı |
Eksik Ürün | 4 Ceza Puanı |
Hasarlı Ürün | 3 Ceza Puanı |
Yanlış Ürün | 2 Ceza Puanı |
Çapraz Kargo | 2 Ceza Puanı |
ÜTS Problemi | 2 Ceza Puanı |
Yanlış Miatlı Ürün | 3 Ceza Puanı |
Standart Dışı Ürün | 5 Ceza Puanı |
Müşteri hizmetleri ekibimiz puanlara müdahale edemez.