Farmazon'da satış yapan üyelerimizin puanları, alıcıların yaşayacağı deneyimi iyileştirmek adına tamamen nesnel olarak ve göstergeler üzerinden hesaplanır. Son 30 günde alınan siparişlerden aşağıda detaylandırılan ceza puanları çıkartılır, toplam sipariş üzerinden bir oran hesaplanır ve ortaya 10 üzerinden değerlendirilen Farmazon Puanı çıkar:
Farmazon Puanı = (Sipariş Sayısı - Ceza Puanları) x 10 / Sipariş Sayısı
Hangi durumlarda puanınız kırılır?
Siparişiniz alıcıya hasarlı olarak ulaştığında (0,5 Puan)
Siparişiniz alıcıya farklı veya eksik ürünle ulaştığında (1 Puan)
Siparişiniz alıcıya miadı yanlış ürünle ulaştığında (1 Puan)
Siparişiniz alıcıya standart dışı (ÜTS bildirimi yapılmamış ürünler bu kapsama girer) ürünle ulaştığında (1 Puan)
Kargo çıktılarının veya siparişlerin karışması nedeniyle alıcıya bir başka alıcının paketini gönderdiğinizde (1 Puan)
Siparişinizle birlikte fatura veya e-fatura göndermediğinizde (1 Puan)
Hatalı fatura gönderdiğinizde (1 Puan)
Siparişi iptal ettiğinizde (2 Puan)
Siparişi onay sonrası iptal ettiğinizde (0,5 Puan) iptal cezasına ek puanınız kırılır.
Önemli notlar
Yukarıda işlemlerin biri diğerini geçersiz kılmaz. Çeşitli sebeplerle sipariş onayınızı geri aldıktan sonra siparişinizi iptal ederseniz, kullanıcı deneyimi üst üste olumsuz olarak etkilendiği için iki defa puan kaybedersiniz. Örneğin, onayladığınız siparişi iptal etmek istediğinizi farz edelim. Önce zorunlu olarak onay geri alma işlemi uygulanır (1 puan), daha sonra siparişiniz iptal olur (2 puan). Sonunda bu işlem size toplam 3 puan kaybettirir.
Aynı sipariş için birden fazla türde ceza puanı kırılabilir. Örneğin hem hasarlı (0,5 puan) hem eksik ürün (1 puan) gönderildiyse toplam 1,5 ceza puanı kırılır.
Ceza puanları, satış yapan üyelerimizin yukarıda belirtilen hataları sonucu hesaplarına tanımlanır. Alıcı eczacılarımız veya Müşteri Hizmetleri ekibimiz bireysel olarak puanlara müdahale edemez.
Son 30 günde 10 ya da daha az sipariş alan bir satıcının puanı hesaplanmaz, "Puansız" olarak belirtilir. Puansız kullanıcılar, ilan sayfasında "—" ile gösterilir.
Aşağıda listelenen sorunlu ürün çeşitlerinin tümü standart dışı ürün kategorisine dahildir. İlan açıklamasına yazılan notların sipariş aşamasında hiçbir geçerliliği yoktur. Bu ürünleri teslim alan alıcı eczacıların koşulsuz iade hakkı vardır.
Orijinal olmayan ürün
Bozuk ürün
Bandrolsüz ürün
ÜTS bildirimi yapılmadan gönderilen ürün
Jelatini / etiketi sökülmüş ürün
Kalitesi sorunlu ürün
İlan kartında belirtilmeden kofreden ayrılmış ürün
Örnek:
Son 30 günde 100 sipariş alan bir satıcı,
2 miadı yanlış ürün içeren gönderim (2 x 1 = 2 ceza puanı)
3 hasarlı ürün içeren gönderim (3 x 0,5 = 1,5 ceza puanı)
1 adet değişikliği (0,5 ceza puanı)
4 yanlış adrese gönderim (4 x 1 = 4 ceza puanı),
yaptığında, toplam 8 ceza puanı alır.
Farmazon Puanı ise ( 100 - 8 ) x 10 / 100 = 9.2 Puan olarak hesaplanır.
Farmazon puan dağılımı aşağıdaki gibidir. Puan sistemiyle ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz bu sayfaya göz atabilirsiniz.
FARMAZON ALICI / SATICI KURALLARI
İHLAL | İHLAL AÇIKLAMASI | YAPTIRIM |
Platformun kötüye kullanılması | Ticari faaliyetlerde platformun kötüye kullanıldığı izlenimini yaratan tüm şüpheli işlemler, bu maddenin kapsamına girer. |
|
Satıcının sorunlu bir üslup kullanması | Satıcının Farmazon üyelerine veya Farmazon çalışanlarına sergilediği etik olmayan ve saygı çerçevesinin dışına çıkan tutumları, bu maddenin kapsamına girer. |
|
Satıcının ulaşılabilir olmaması | Farmazon'la paylaştığı iletişim numaralarından satıcıya ulaşılamadığı durumdur. |
|
Orijinal olmayan ürün satışı | Farmazon'da orijinal olmayan ürün satılamaz. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır. |
|
Düşük puanlı olma durumu | Satıcı puanı 7'nin altındaysa "düşük puan" statüsüne girer. |
|
Usulsüz kargo kullanımı | Farmazon kargo anlaşmasının platform dışı kullanımı ve farklı desi bilgileri üzerinden kargo işlemi yapılması durumudur. |
|
Yasaklı ürün satışı | Hem mevzuatta hem de üyelik sözleşmesinde belirtilmiş olan yasaklı ürün listesine aykırı ürünlerin listelenmesi durumudur. |
|
Yüksek oranda sipariş reddi | Satışa açılmış her ürün, sipariş veren kullanıcıya gönderilmek zorundadır. Sipariş retleri ilgili Farmazon ekibi tarafından denetlenir. "Yüksek oran" tanımı ekibin tasarrufundadır. |
|
Faturasız ürün gönderimi | Mevzuat gereği her ürün için fatura gönderilmesi zorunludur. Farmazon'da faturasız ürün satılamaz. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır. |
|
Haciz ihbarnamesi | Cari hesap alacaklarına ilişkin olarak satıcıya üçüncü şahıs haciz ihbarnamesi tebliğ edilmesi durumudur. |
|
Alıcı sorularına yanıt verilmemesi | Alıcı eczacıların sorularına en kısa zamanda yanıt verilmelidir. Bu durumun aksi ihlal kapsamındadır. |
|
Alıcının sorunlu süreçlerde uyumsuz davranması | Sorunlu sipariş süreçlerinde alıcılar iade-değişim için yanlış ürünleri geri göndermeli, gerekliyse iade faturası kesmelidir. |
|