Tüm Koleksiyonlar
Farmazon'da Sipariş
İade ve İptal Koşulları
İade ve İptal Koşulları

Farmazon üzerinden verilen siparişler için iade ve iptal koşulları ile ilgili detaylı bilgiyi burada bulabilirsiniz.

Selin Gürel avatar
Yazar: Selin Gürel
Bir haftadan uzun bir süre önce güncellendi

Sitemiz üyeleri tüketici olmadıklarından, iki ticari yapı arasında yapılan tüm alışverişlerde olduğu gibi, sadece ürün hasarlı, ayıplı, eksik, farklı vb. şekilde ulaştıysa iade edebilirsiniz. Böyle bir durum varsa, iade / değişim sürecinin başlaması için Müşteri Hizmetleri ekibimize gerekçe ve görsel kanıt sunmanız bekleniyor. İadeniz ekibimiz tarafından onaylandığı takdirde, ürünü iade edebilirsiniz.


Ürünü teslim aldıktan sonra hasarlı, ayıplı, eksik, farklı vb. olduğunu Farmazon'a bildirmek için ne kadar zamanım var?

Ürünü teslim almanızdan itibaren 8 (sekiz) gün içerisinde, Farmazon'a ürüne dair yaşadığınız sorunu bildirebilirsiniz. 8 gün sonunda herhangi bir sorun bildirilmediyse, alıcı satılanı kabul etmiş sayılır.


İade etmek istediğim ürünü göndermek için ne kadar zamanım var?

Ekibimize iade başvurusunda bulunmanızdan itibaren en geç 3 (üç) gün içerisinde ürünü kargo firmasına teslim etmeniz gerekiyor. Bu süre aşılırsa, ne yazık ki iade hakkınızı kaybediyorsunuz.


İade / değişim kargosunu gönderirken nelere dikkat etmeliyim?

İade / değişim sürecinde ürünün daha fazla hasar almaması için gerekli önlemleri almanızı ve ürünü korunaklı bir şekilde göndermenizi rica ediyoruz.


İade / değişim kargosunu kim öder?

Müşteri Hizmetleri ekibimizden onay aldıktan sonra, iade kargonuzu Farmazon'un anlaşmalı kargo şirketlerinden biriyle ve o iadeye özel üretilmiş Farmazon Öder koduyla ücretsiz olarak gönderebilirsiniz. İade kargosunun bedeli satıcı tarafından karşılanır.


Para iademi ne zaman alırım?

Hasarlı, ayıplı, eksik, farklı vb. ürün satıcının eline geçer geçmez, para iadesi süreci başlar. Kendilerine teslim edildikten sonra, bankanızın iade politikasına göre 1-3 iş günü içinde para iadeniz hesabınıza gönderilir. Bu süreçte ürün bedelinin satıcıya aktarılmaması için siparişe onay vermemenizi rica ediyoruz.


Değişim halinde, yeni ürün ne zaman elime geçer?

Hasarlı, ayıplı, eksik, farklı vb. ürünü satıcıya korunaklı şekilde gönderdikten sonra, ürünün satıcının eline geçmesi beklenir. Daha sonra satıcı yeni ürünü tarafınıza gönderir ve ortalama 1-3 iş günü içinde kargonuz teslim edilir.


İade faturası kesmek zorunda mıyım?

Vergi mükellefi olan herkesin alım ve satım yaptığı ürünler için fatura kesmesi gerekiyor. Kargoya verilen ürünlerin satış ya da iade durumuna bakılmaksızın faturalandırması beklenir.

İade durumunda iade edilen ürünler kargoya verilmeden iade faturasını kesmelisiniz.

Zorunlu olmamakla birlikte iade faturasının kargo kolisine konulmasını önemle rica ederiz. Bu durum denetim sürecini daha akıcı hale getirecektir.

İade faturası keseceğiniz satıcı eğer vergi mükellefi değilse, mali müşavirinizden destek alarak e-arşiv fatura iptalini gerçekleştirebilirsiniz.

Her sipariş için fatura kesilmek zorunluluğu vardır. Siparişinizin faturası size ulaşmadıysa "Fatura Gelmedi" butonuna basarak bize ulaşın. Satıcıdan fatura tahsil edilemediği durumlarda alıcıları iade işlemine yönlendiriyoruz. Fatura kesilmediği için iade talebi yapılan siparişlerde, alıcıdan iade faturası talep edilmiyor.


Kargom hasarlı geldi, teslim almalı mıyım?

Kargonuz ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. şekilde geldiyse, kargo şirketinden teslim almamanız, tutanak tutturmanız ve kutunun hasarlı kısmının fotoğraflarını ekibimizle paylaşmanız gerekiyor.


Kargom hasarlı geldi ve teslim aldım. Ne yapmalıyım?

Tutanak tutturduktan sonra, kutunun iç ve dış kısmının fotoğraflarını çekip Müşteri Hizmetleri ekibimize göndermeniz gerekiyor. Bu sayede ekibimiz satıcının kargolama / paketleme şeklini görebilecek ve ürünlerin korunaklı paketlenip paketlenmediğini belgeleyebilecektir. Kutunun teslimi anında tutanak tutturamadıysanız, aynı gün içinde kargo şubesine uğrayıp bu işlemi gerçekleştirebilirsiniz.

Taşıma sırasında sıvı ürünler hasar alırsa tutanak tutturmam mümkün olur mu?

Hayır. Kargo şirketleri sıvı ürünlerin taşınmasına karşı olduğu için, akma ya da kırılma dahil olmak üzere hasar durumunda tutanak tutmayı reddeder ve sorumluluk kabul etmez. Bu sebeple sıvı ürün gönderen satıcılarımızın "tutanaksız iade kabul etmeme" gibi bir hakları yoktur. Ürünün iyi paketlenmesi ve yolda hasar almaması tamamıyla kendilerinin sorumluluğundadır. Böyle durumlarda alıcı eczacılarımızın iade veya değişim talepleri satıcı tarafından kabul edilmelidir.


Siparişim henüz satıcı tarafından onaylanmadı, iptal edebilir miyim?

Evet. Ürün satıcı tarafından onaylanıp hazırlanma aşamasına geçmediyse, Sipariş Detayı sayfanızdan siparişinizi iptal edebilirsiniz. Yaptığınız ödeme, bankanızın iade politikasına göre 1-3 iş günü içinde hesabınıza iade edilir.


Siparişim tamamlandı, ödemem aktarıldı, ürünü iade edebilir miyim?

Hayır. Ancak bu durumun istisnaları mevcut. Tıbbi cihazlarda, alıcı olarak ürünün bozuk olduğunu kanıtlarsanız 3 ay içinde iade edebilirsiniz. Ek olarak, sıradışı bir kargo gecikmesi sebebiyle ürün elinize geçmeden sipariş tamamlandıysa, üründe bir sorun tespit etmeniz halinde, Müşteri Hizmetleri ekibiyle bağlantı kurup iade işlemini başlatabilirsiniz.


Ürün ayıplı olmadığı halde, satıcıya ulaşıp iade talebinde bulunabilir miyim?

Eğer siparişiniz tamamlanıp ödemeniz aktarılmadıysa, elbette. İade talebinizi iletmek için satıcıya mesaj atabilirsiniz. Satıcının onayını alırsanız, kargo bedelini karşılayarak ürünü iade edebilirsiniz. İlk gönderimin bedelinin tarafınıza iade edilmeyeceğini eklemek isteriz. Bu yolu tercih ederseniz, Müşteri Hizmetleri ekibimizi haberdar etmeyi lütfen ihmal etmeyin.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?