Tüm Koleksiyonlar
Farmazon'da Satış
Farmazon'da etkili satış yapmanın 10 kuralı
Farmazon'da etkili satış yapmanın 10 kuralı
Selin Gürel avatar
Yazar: Selin Gürel
Bir haftadan uzun bir süre önce güncellendi

1- Siparişinizin paketlemesine özen gösterin

İdeal bir Farmazon satıcısı olmanın ilk şartı ürünlerinizi korunaklı paketlemek. Her ürünü ayrı ayrı patpatlara sarın, sıvı ürünlerin paketlemesine ekstra özen gösterin ve arada hiçbir boşluk kalmayacak şekilde sağlam bir kutuya yerleştirin, hepsi bu. Ürünlerin yolda hasar görüp iade edilmemesi için bu konuya azami dikkat göstermenizi tavsiye ederiz. Alıcıların korunaklı paketleyen satıcıları tekrar tekrar tercih ettikleri bilinen bir Farmazon gerçeği. Korunaklı paketlediğiniz halde sıvı ürünleriniz hasarlı teslim edilirse Farmazon Sıvı Ürün Teminatı'ndan yararlanabilir, zararınızı telafi edebilirsiniz.

2- Siparişinizi onayladıktan sonra gönderimi geciktirmeyin

Siparişinizi onayladıktan sonra en geç 2 (iki) iş günü içinde kargo şubesine teslim etmek zorundasınız. Bu durum, Farmazon Puanınıza olumsuz olarak yansıyacaktır. Bundan kaçınmak için, siparişinizi onaylamadan önce gönderimle ilgili bütün hazırlıklarınızı tamamlamalısınız. Ne kadar hızlı kargolarsanız o kadar memnuniyet yaratırsınız. Farmazon’da satıcıların ürünleri ortalama kargoya verme süresi 0,5 gün olarak ölçülüyor.

3- Stok takibine önem verin

Farmazon'da ürün ilanı açarken, ürünün sunduğunuz şartlarla halihazırda stokunuzda bulunduğunu beyan etmiş olursunuz. Sonradan tedarik yöntemi, hem meslektaşınızla aranızdaki güven ilişkisini zedeler hem de ilgili yaptırımlar sebebiyle Farmazon üyeliğinizi tehlikeye atar. Bu yüzden stok takibine önem verin ve her ne sebeple olursa olsun elinizde bulunmayan ürünün ilanını açmayın.

4- Faturanızın çıktısını paketle birlikte alıcıya gönderin

Farmazon'da satışın en önemli şartlarından biri, fatura kesmek ve paketle birlikte alıcıya göndermek. Fiş kesmek gibi bir seçeneğiniz olmadığı gibi, e-fatura mükellefi olsanız dahi faturanın çıktısını veya sevk irsaliyesini pakete eklemeniz de zorunlu. Fatura ihmallerinin profilinize olumsuz yansıdığını ve satış yetkilerinizi kaybetmenize kadar varan yaptırımlara sebep olduğunu lütfen unutmayın.

5- Ücretsiz kargo seçeneği sunarak satışlarınızı artırın

Ücretsiz kargo seçeneği, alım tercihlerini yönlendiren en kritik faktörlerden biri. Eczacılara ücretsiz kargo seçeneği sunarak alıcı kitlenizi genişletebilirsiniz. Farmazon anlaşmalı firmaların kargo ücretlerini bu sayfada inceleyebilirsiniz.

6- Sipariş sorunlarını yazılı iletişimle çözün

Hem Müşteri Hizmetleri ekibimizden gelen hem de alıcıların sipariş sonrası sizlere gönderdiği mesajları gün içinde sıklıkla kontrol etmelisiniz. Müşteri Hizmetleri, acil durumlar dışında yazılı olarak iletişim kurar ve cevap vermediğiniz her mesaj sorunlu bir siparişin çözümünün ertelenmesi anlamına gelir. Ek olarak, sorunlu siparişlerinizi Siparişlerim sayfanızdan da takip etmenizi tavsiye ederiz. İdeal bir Farmazon satıcısı sorunlara hızla müdahale eder, sorumluluk alır ve ulaşılabilir olmaya dikkat eder.

7- Farmazon Puanınızı yükseltin

Alıcıların seçimlerini büyük ölçüde etkileyen Farmazon Puanı, son 30 günde alıcılara yaşattığınız alışveriş deneyiminin bir göstergesidir. Puanınızın düşmesini engellemek için sipariş iptali, yanlış, eksik ya da hasarlı gönderim ve adet değişikliği gibi sorunları minimuma indirmelisiniz. 7 ve altında puanı olan satıcıların Risk Yönetimi ekibimizin denetimi altına girdiğini bilmenizi isteriz.

8- Ürünün sunduğunuz şartları desteklediğine emin olun

Gönderdiğiniz ürün, ilanda sunduğunuz bütün şartları sağlamak zorunda. Dahası, gönderdiğiniz ürünle ilandaki görsel arasında hiçbir fark olmamalı. Bir fark olduğunu düşünüyorsanız, ilanı eklemeden önce ekibimize danışabilirsiniz. Alıcıya miadı hatalı, yanlış ya da eksik teslim edilen üründen birebir sorumlu olduğunuzu lütfen unutmayın. Yanlış ürün gönderimlerinde gidiş ve dönüş kargo ücretlerinin size ait olacağını önemle vurgulamak isteriz.

9- İlan açıklaması kurallarını benimseyin

İlan açıklaması alanı, ürün içeriği bilgisi için idealdir. Ürününüz "kofreden ayrılma, kutusuz veya puansız" ise bu özelliği ilan açıklamasına değil ürün adına eklemelisiniz. Bu tür notlar ilan açıklaması alanına eklenirse, ilgili ilan yayından kaldırılır. Tekrarı halinde, ilan ve satış kısıtlamasına kadar varan yaptırımlara maruz kalabilirsiniz. Kofre ürün ilanına miat bilgisi eklerken, varsa ambalaj üzerindeki miadı, şayet görünmüyorsa kofredeki en yakın miatlı ürünün son kullanma tarihini baz almalısınız. Diğer yandan, Farmazon'da hasarlı veya faturasız ürün satışı yasak olduğu için bu tür notların söz konusu bile olamayacağını hatırlatırız.

10- Görsel gönderirken Ürün Görsel Rehberi'ndeki koşullara göre hareket edin

Farmazon'a ürün görseli göndermeden önce, Ürün Görsel Rehberi'nde sunulan koşullara uyup uymadığını mutlaka kontrol edin. Koşullara uymayan görseller değerlendirmeye alınmayacaktır.

Bu cevap sorunuzu yanıtladı mı?